Fiskekakespyd

Fiskekakespyd med karrimajones

• 10 nye retter
  • Enkel

Lag festlige fiskekakespyd sammen med barna! Fiskekakespyd er gøy for barna å være med på å lage selv, og de kan både serveres varme og kalde – og kan gjerne stekes på grill eller bålpanne.

INGREDIENSER

• 5 stk fiskekaker
  • 2 stk epler
  • 1 stk rød paprika
  • 0,5 stk grønn paprika
  • 165 g majones (1 pose = ca 165g)
  • 2 ts karripulver
  • 10 stk grillspyd

SLIK GJØR DU

1. Skyll eple og paprika og skjær de i passe store biter til grillspydene.
  2. Skjær fiskekaker i store terninger.
  3. Bland sammen majones og karripulver i en skål og sett til side.
  4. Tre biter av fiskekake, paprika og eple på grillspydene.
  5. Server med karrimajones og gjerne grovt brød til.
  • Det går fint an å steke spydene på grill, bålpanne eller i stekeovn. Det kan i så fall være lurt å bløtlegge trepinnene i minst 10 min slik at de ikke tar fyr på grillen.
  • Bruk gjerne andre typer frukt og grønnsaker, for eksempel tomat, agurk, squash, appelsin eller ananas.
Du kan bestille råvarer til denne retten direkte fra Oda.no Allergener: Fisk: Dropp fiskekakene eller erstatt med f.eks mozzarella eller annen ost. Melk/laktose: Bruk fiskekaker uten melk. Egg: Bruk vegansk majones, eller erstatt med rømme eller creme fraiche. Selleri og soya: Noen fiskekaker kan også inneholde selleri og soya.