Påmelding til Matjungelen Barnehage

mj-check

Forankret i rammeplanen for barnehage

mj-check

Laget av Folkelig og Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktvitet

På bestilling fra Helsedirektoratet

Bli en Matjungel-barnehage

Meld barnehagen på i Matjungelen og bli en del av gjengen. Påmelding er kostnadsfritt og gir flere fordeler.

Nr. 1 Fyll ut enkelt skjema
Nr. 2 Barnehagestyrer godkjenner påmelding
Nr. 3 Få jevnlig oppfølging og inspirasjon fra Matjungelen

Gode grunner til å melde seg på

Synliggjør deres fokus på mat, helse og bærekraft med et kvalitetssikret aktivitetsprogram.

Motta jevnlig oppfølging og inspirasjon på e-post.

Få en egen kontaktperson fra Matjungelen.

Erfaringer fra Matjungelen

Dere bestemmer selv hvordan dere vil bruke Matjungelen. Innholdet kan brukes på mange ulike måter. Les hvordan andre Matjungel-Barnehager har tatt i bruk aktivitetsprogrammet.

Ofte stilte spørsmål

Koster det noe å melde seg på?

Nei, Matjungelen er kostnadsfritt å bruke uansett om du er påmeldt eller ikke. Matjungelen finansieres av Helsedirektoratet og våre andre samarbeidspartnere.

Forplikter vi oss til noe ved å melde oss på?

Nei, det er ingen som vil føre tilsyn eller kreve rapportering på deltakelse. Vi ønsker selvfølgelig at dere som velger å en Matjungel-Barnehage bruker aktivitetsprogrammet aktivt og jevnlig ,men dere står fritt til å bruke innholdet på den måten som passer best for dere.

Hvorfor må styrer godkjenne deltakelse?

Påmeldingen til Matjungelen skal være forankret i ledelsen for å sikre kontinuitet og eierskap til prosjektet over tid.

Hva vil det si å ha en kontaktperson fra Matjungelen?

Påmeldte barnehager får en kontaktperson fra Matjungelen, som kan bistå hvis dere trenger hjelp eller har spørsmål om hvordan ta i bruk aktivitetsprogrammet. Vi er bare en epost unna.

Hvordan kan vi synliggjøre overfor foreldrene at vi er en Matjungel-Barnehage?

Dere får tilsendt plakat, flyers og annet materiell som viser at dere er en Matjungel-Barnehage, I tillegg får dere inspirasjonseposter for videresending til foreldrene.

Må vi melde oss på hvert år?

Nei, dere er påmeldt helt til dere (mot formodning) velger å melde dere av. Én gang Matjungel-Barnehage, alltid Matjungel-Barnehage!

Har du spørsmål eller kommentarer til Matjungelen Barnehage?

Ta kontakt med oss på post@matjungelen.no